Amazon Vendor Central co to jest? Co daje sprzedającym? | Mechanizm Biznesu

Amazon Vendor Central co to jest? Co daje sprzedającym?

Sprzedawać na Amazonie można w dwu różnych modelach:

  • Amazon Seller Central – w skład którego wchodzi Amazon FBA i FBM, gdzie sprzedawca sam sprzedaje swoje produkty poprzez Amazona
  • Amazon Vendor Central – sprzedawca dostarcza hurtową ilość towaru Amazonowi, a sprzedażą zajmuje się Amazon.

Amazon Seller Central

Amazon Seller Central jest to interfejs internetowy używany przez marki i sprzedawców do sprzedaży swoich produktów bezpośrednio do klientów Amazona. Jeśli masz konto sprzedawcy na Amazonie czyli Seller Central jesteś własnie takim sprzedawcą określanym w nomenklaturze Amazona jako sprzedawca lub sprzedawca zewnętrzny.

Będąc sprzedawca zewnętrznym mam dwie opcje realizacji zamówień:

  • FBM – obsługujesz wysyłkę, obsługę klienta i zwroty dla każdego zamówienia osobiście
  • FBA – Amazon zajmuje się magazynowaniem Twojego towaru i obsługą logistyczną zamówień.

Amazon Vendor Central

Amazon Vendor Central to interfejs internetowy używany przez producentów i dystrybutorów. Jeśli sprzedajesz za pośrednictwem Amazon Vendor Central jesteś określany mianem dostawcy centralnego lub sprzedawcą z pierwszej ręki. Sprzedajesz hurtowo swój towar Amazonowi. Rejestracja w Vendor Central odbywa się wyłącznie na zaproszenie, samemu nie możesz się zgłosić do tego programu.

Różnice miedzy Amazon Seller Central a Amazon Vendor Central

Amazon Seller Central

  • Otwarty dla każdego
  • Sprzedajesz bezpośrednio do klientów Amazon
  • Elastyczne opcje logistyczne
  • Wypłata środków pieniężnych co 14 dni
  • Marka/Sprzedawca kontroluje ceny detaliczne
  • Ograniczone opcje reklamowe
  • Kompleksowy proces sprzedaży

Amazon Vendor Central

  • Uczestnictwo tylko na zaproszenie
  • Sprzedajesz Amazonowi, a nie klientom
  • Ustalone opcje dostawy
  • Płatności za towar z terminami biznesowymi 90 dni
  • Amazon kontroluje ceny detaliczne
  • Więcej opcji reklamy
  • Tradycyjny proces sprzedaży
  • Treść listingu A + – dodatkowa opcja wzbogacająca atrakcyjność listingu

Wady i zalety Amazon Vendor Central

Zalety Amazon Vendor Central

  • Zaufanie konsumentów – klienci chętniej kupują produkty których sprzedawcą jest Amazon
  • Rozszerzone możliwości reklamowe – dostęp do zaawansowanych możliwości reklamowych na platformie Amazon Marketing Services (AMS)
  • Uproszczony model biznesowy – jako dostawca Amazon skupiasz się na dostarczeniu swojego towaru na magazyny Amazona, a to Amazon robi wszystko, aby produkt się dobrze sprzedawał
  • Treść listingu A+ i inne narzędzia marketingowe – bardzo rozbudowane graficznie listingi dostępne w opcji A+ oraz narzędzia marketingowe które nie są dostępne dla zwykłego sprzedawcy
  • Mniejsza szansa na zablokowanie konta
  • Dostęp do programów Amazona takich jak Subscribe & Save (Amazon’s subscription service) czy Amazon Vine,

Wady Amazon Vendor Central

  • Mniejsza kontrola nad ceną – Amazon ustala za jaką cenę będzie sprzedawać produkt na swojej platformie
  • Dostarczanie towaru jest bardziej skomplikowane i wymaga przestrzegania wytycznych Amazona
  • Dłuższy czas wypłaty pieniędzy przez Amazon nawet do 90 dni
  • Większa zależność od Amazona jako sprzedawcy naszego produktu
  • Nie można samemu się zgłosić do programu, uczestnictwo tylko na zaproszenie

Mam nadzieję, że przybliżyłem różnicę miedzy Amazon Seller Central a Amazon Vendor Central oraz stało się teraz dla Ciebie jasne co to znaczy, że towar sprzedaje Amazon.

Bezpłatny Trening na żywo

Jak w Rok zbudować Solidny Biznes na Amazonie?

2 thoughts on “Amazon Vendor Central co to jest? Co daje sprzedającym?”

  1. Witam,
    Dostaliśmy jako firma zaproszenie do Amazon Vendor Central. Chcemy się upewnić jakie aspekty prawne musimy dopełnić, żeby przystąpić do tego rodzaju programu.
    Czy musimy ponosić koszty za utylizację śmieci oraz posiadać NIP w poszczególnych krajach czy to leży po stronie Amazona?

    1. W sprawach indywidualny zapraszam na konsultacje indywidualne na których służę swoją wiedza i doświadczeniem.

Leave a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

ZACZEKAJ!

Zapisz się na szkolenie online na którym Piotr pokaże Ci jak zbudować Biznes na Amazonie

Trening-Amazon.png

Zapisz się na szkolenie i nie przegap szansy na poznanie strategii na Stworzenie Międzynarodowego Biznesu Online.

Twoje dane są bezpieczne. Nigdy nie będziemy udostępniać, wypożyczać ani sprzedawać Twoich danych.