Czym dokładnie jest ACoS? Jak obliczyć ACoS i osiągnąć próg rentowności ACoS? Jak poprawić ACoS na Amazonie?

Co to jest ACoS?

ACoS czyli Amazon Advertising Cost of Sale to najczęściej stosowana statystyka do oceny sukcesu kampanii Amazon Sponsored Products.


ACoS wskazuje, ile z każdego dolara/euro/funta uzyskanego ze sprzedaży z reklam PPC zostało wydane na reklamy PPC. W rezultacie ACoS może być wykorzystany do określenia opłacalności kampanii PPC.


Breakeven ACoS

Breakeven ACoS odnosi się do momentu, w którym nie ma zysku ani straty. Jeśli twój ACoS jest poniżej progu rentowności, powinieneś podnieść swoją stawkę za bid; jeśli jest większa niż próg rentowności, powinieneś obniżyć swoją stawkę.


Jak obliczyć ACoS?


Mówiąc najprościej, ACoS to wydatki na reklamę podzielone przez dochody z reklam podane w procentach. Łatwo to obliczyć za pomocą następującego wzoru:


ACoS = łączne wydatki na reklamę / łączna sprzedaż reklam pomnożone przez 100


Oblicz próg rentowności ACoS


Jeśli sprzedajesz produkt na Amazon za 30,99 Euro,
koszt transportu towaru to 6 Euro,
Opłaty Amazona wynoszą 12,99 Euro.
czyli osiągasz 12 Euro zysku przed PPC


Zysk na produkcie podzielony przez cenę produktu (cena nie jest ceną docelową)

0,38722168
0,38722168 x 100% = 38%

Breakeven ACOS wynosi 38%.

Jak poprawić ACoS?


✔️ Wybierz najtańsze słowa kluczowe, które konwertują dla Ciebie. Można to znaleźć w raporcie wyszukiwanych haseł. Określ najbardziej opłacalne i trafne słowa kluczowe.
✔️ Ustalaj stawki za relewantne słowa kluczowe (długie słowa kluczowe o wysokiej intencji i niskiej konkurencji) i oceniaj istniejące reklamy, aby znaleźć nieodpowiednie słowa kluczowe.
✔️ Określ, które miejsce docelowe (placement) konwertuje najlepiej dla Twojego produktu i przeznacz więcej zasobów na to miejsce, podnieś tam stawkę za bid.
✔️ Zoptymalizuj swojej kampanie najlepiej jak potrafisz; to bardzo pomoże w konwersji i dobrych wynikach PPC.
✔️ Optymalizując stopniowo zmniejszaj stawki o 3-5 centów co kilka dni. Może to zmniejszyć również sprzedaż, więc aby utrzymać wielkość sprzedaży możesz sobie to zrekompensować kierując ruch z zewnętrz ( Facebook, Instagram, Tik Tok, Google).
✔️ Miej oko na zewnętrzny ruch konkurencji i zacznij generować przychody za pomocą mediów społecznościowych.

Bezpłatny Trening na żywo

Jak rozkręcić Handel w Internecie?

Zostaw Komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

ZACZEKAJ!

Zapisz się na szkolenie online na którym Piotr pokaże Ci jak zbudować Biznes na Amazonie

Zapisz się na szkolenie i nie przegap szansy na poznanie strategii na Stworzenie Międzynarodowego Biznesu Online.

Twoje dane są bezpieczne. Nigdy nie będziemy udostępniać, wypożyczać ani sprzedawać Twoich danych.