Co to jest ACoS?
ACoS czyli Amazon Advertising Cost of Sale to najczęściej stosowana statystyka do oceny sukcesu kampanii Amazon Sponsored Products.
ACoS wskazuje, ile z każdego dolara/euro/funta uzyskanego ze sprzedaży z reklam PPC zostało wydane na reklamy PPC. W rezultacie ACoS może być wykorzystany do określenia opłacalności kampanii PPC.
Breakeven ACoS
Breakeven ACoS odnosi się do momentu, w którym nie ma zysku ani straty. Jeśli twój ACoS jest poniżej progu rentowności, powinieneś podnieść swoją stawkę za bid; jeśli jest większa niż próg rentowności, powinieneś obniżyć swoją stawkę.
Jak obliczyć ACoS?
Mówiąc najprościej, ACoS to wydatki na reklamę podzielone przez dochody z reklam podane w procentach. Łatwo to obliczyć za pomocą następującego wzoru:
ACoS = łączne wydatki na reklamę / łączna sprzedaż reklam pomnożone przez 100
Oblicz próg rentowności ACoS
Jeśli sprzedajesz produkt na Amazon za 30,99 Euro,
koszt transportu towaru to 6 Euro,
Opłaty Amazona wynoszą 12,99 Euro.
czyli osiągasz 12 Euro zysku przed PPC
Zysk na produkcie podzielony przez cenę produktu (cena nie jest ceną docelową)
0,38722168
0,38722168 x 100% = 38%
Breakeven ACOS wynosi 38%.
Jak poprawić ACoS?
✔️ Wybierz najtańsze słowa kluczowe, które konwertują dla Ciebie. Można to znaleźć w raporcie wyszukiwanych haseł. Określ najbardziej opłacalne i trafne słowa kluczowe.
✔️ Ustalaj stawki za relewantne słowa kluczowe (długie słowa kluczowe o wysokiej intencji i niskiej konkurencji) i oceniaj istniejące reklamy, aby znaleźć nieodpowiednie słowa kluczowe.
✔️ Określ, które miejsce docelowe (placement) konwertuje najlepiej dla Twojego produktu i przeznacz więcej zasobów na to miejsce, podnieś tam stawkę za bid.
✔️ Zoptymalizuj swojej kampanie najlepiej jak potrafisz; to bardzo pomoże w konwersji i dobrych wynikach PPC.
✔️ Optymalizując stopniowo zmniejszaj stawki o 3-5 centów co kilka dni. Może to zmniejszyć również sprzedaż, więc aby utrzymać wielkość sprzedaży możesz sobie to zrekompensować kierując ruch z zewnętrz ( Facebook, Instagram, Tik Tok, Google).
✔️ Miej oko na zewnętrzny ruch konkurencji i zacznij generować przychody za pomocą mediów społecznościowych.