fbpx

Google Tag Manager, co to jest i jak z niego korzystać

Każda strona internetowa potrzebuje analityki do śledzenia tego co użytkownicy na niej robią, jak się po niej poruszają oraz do mierzenia konwersji. Zarządzanie kodami śledzenia ułatwia Google Tag Manager.

Co to są tagi i po co są potrzebne

Tag jest to kod za pomocą którego dokonują się pomiary ruchu na stronie internetowej. Jeśli korzystasz z Google Analytics, AdWords, czy piksela Facebooka wiesz, że te narzędzia do swojej pracy potrzebują kodu, który wklejasz na swoją stronę internetową. Jeśli nie znasz się na programowaniu i nie wiesz nic o HTML i JavaScript, wklejenie takiego kodu na Twoją stronę internetowa może być dla Ciebie czarną magią.

Ponadto, wklejanie kodów poszczególnych narzędzi do śledzenia musi odbywać się w sposób niekonfliktowy, tzn. jeśli źle wkleisz poszczególne kody np. Google Analytics, AdWords, i piksel Facebooka to mogą one na wzajem zaburzać swoje pomiary. A co się z tym wiąże, będziesz otrzymywać nieprawdziwe dane. A jak wiemy podejmowanie decyzji na nieprawdziwych danych nie wróży dobrze dla żadnego biznesu.

Tak więc jeśli chcesz zbierać informacje o swojej stronie, informacje o tym jak reklama na Facebooku czy w Google przekłada się na konwersje, potrzebujesz umieścić kod JavaScript na swojej stronie internetowej. W tym właśnie pomoże Ci Google Tag Manager, aby było to dla Ciebie łatwe, szybkie i co najważniejsze dobrze zrobione.

Korzyści z korzystania z Google Tag Managera

Dzięki Google Tag Manager nie będziesz musieć korzystać z pomocy informatyka, aby zarządzać swoimi narzędziami do analityki internetowej. Wszystkie potrzebne kody wprowadzasz w przyjaznym dla użytkownika interfejsie. Jedynie jeśli nie masz strony na WordPress i nie możesz zainstalować odpowiedniej wtyczki do obsługi Google Tag Managera, możesz potrzebować pomocy informatyka do umieszczenia odpowiedniego kodu Google Tag Managera na swojej stronie, i tyle z rzeczy do których będzie Ci potrzebna pomoc informatyka.

Co przekłada się na skrócenie czasu w implementacji zmian na Twojej stronie. Nie będziesz musiał czekać aż Twój informatyk będzie miał czas lub szukać w internecie pomocy.

W związku z tym, że Google Tag Manager zarządza wszystkimi kodami do śledzenia ruchu nie dojdzie do sytuacji, gdzie coś nie będzie działać lub wyniki będą zakłamane przez niepoprawne umieszczenie kodów do śledzenia.

Kody wklejane przez Google Tag Manager pozwalaj zoptymalizować szybkość ładowania się Twojej strony internetowej, przez co polepszyć odczucia użytkowników korzystających z witryny.

W Google Tag Managerze możesz sam definiować zdarzenia jakie chcesz śledzić na swojej stronie, dzięki temu masz pełną kontrolę nad tym jakie informacje są zbierane.

Zakładanie konta w Google Tag Manager

Aby założyć konto w Google Tag Manager, potrzebujesz mieć koto w Google. Możesz wykorzystać konto które już masz lub założyć nowe dedykowane Twojej witrynie. Aby założyć konto Google kliknij tutaj.

Jeśli masz już koto Google zaloguj się do Google Tag Manager https://tagmanager.google.com/

Kliknij w „Kliknij tutaj, by utworzyć konto”

Następnie wypełnij wszystkie dane o witrynie:

Po akceptacji regulaminów wyświetli Ci się kod który musisz umieścić na swojej stronie internatowej, aby wszystko dobrze działało.

I już możesz korzystać z Google Tag Managera na swojej stronie internetowej.

W kolejnych wpisach powiem Ci jak zainstalować pixel Facebooka używając Google Tag Managera oraz jak z niego korzystać.

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

ZACZEKAJ!

Zapisz się na szkolenie online na którym Piotr pokaże Ci jak zbudować Biznes na Amazonie

Zapisz się na szkolenie i nie przegap szansy na poznanie strategii na Stworzenie Międzynarodowego Biznesu Online.

Twoje dane są bezpieczne. Nigdy nie będziemy udostępniać, wypożyczać ani sprzedawać Twoich danych.