Jak ustawić skuteczne reklamy PPC na Amazonie? Sekret udanej kampanii.

Reklamy PPC na Amazonie to chleb powszedni każdego sprzedawcy, który osiąga dobre wyniki w sprzedaży na Amazonie.

Aby zwiększyć sprzedaż na Amazonie reklamami PPC musisz podczas ustawiania kampanii PPC zwrócić uwagę na 2 aspekty.
Są tylko dwa warunki, które musisz spełnić, zanim zaczniesz oczekiwać zwiększenia sprzedaży poprzez reklamy PPC na Amazon.

Pominięcie któregokolwiek z tych aspektów to prosty przepis na nieudaną kampanię PPC i stwierdzenie, że reklamy PPC nie działają dla mnie, lub że reklamy PPC nie działają w mojej branży i tego typu stwierdzenia, które słyszę od osób które nie mają wiedzy o tym jak działa reklam PPC, jak ją ustawić w taki sposób, aby zarabiała oraz jak ją optymalizować, aby zarabiać jeszcze więcej.

Przejdźmy wiec do dwu bardzo ważnych składników które składają się na skuteczną kampanie PPC na Amazonie.

1. Musisz mieć atrakcyjną ofertę

Powiem Ci otwarcie, nie będzie miało znaczenia, czy wydasz 10 Euro czy 1000 Euro na promocję swojego produktu, jeśli nie zadbasz jakość swojego listingu. Słaby listing nie będzie sprzedawać i większość pieniędzy które wydasz na reklamę PPC będzie po prostu zmarnowana.

Pamiętaj, że celem reklamy PPC jest sprowadzenie potencjalnego klienta na Twój listing, klienta który rozważna zakup produktu który oferujesz. Celem reklamy PPC na Amazonie natomiast nie jest sprzedaż produktu. Za sprzedaż odpowiada listing. Dlatego przed uruchomieniem reklam PPC na Amazonie powinieneś zadbać o listing na który chcesz sprowadzić więcej ruchu poprzez reklamy.

Jeśli uruchomisz reklamy PPC i zaczniesz kierować ruch na listing słabej jakości to ludzie być może będą klikać w Twoje reklamy i zwiększy się ruch na listingu, ale po spojrzeniu na listingu słabej jakości szybko z niego wyjdą i nie dokonają zakupu. Czyli listing będzie mieć niską konwersję. A to jest prosty sygnał dla Amazona, aby obniżyć współczynnik trafności Twojej reklamy, co w konsekwencji wpłynie na zwiększenie kosztów reklamy.

Przed uruchomieniem reklam PPC na Amazonie zadbaj więc o dobrej jakości zdjęcia, które zaprezentują go z jak najlepszej strony, podkreślą korzyści dla klienta, jak też odpowiedzą na pytanie w czym Twój produkt jest lepszy od konkurencji. Możesz wykorzystać do tego np. infografiki. Pamiętaj, że już same zdjęcia muszą sprzedawać Twój produkt.

Kolejna sprawa to tytuł, który nie może być zbyt skomplikowany. Tytuł powiem po pierwsze zachęcać do kliknięcia w reklamę, a po drugie również potwierdzić, że produkt jest tym co dana osoba potrzebuje.

Zadbaj również o bullet pointsy, które powinny być pisane językiem korzyści i jasno komunikować co klient będzie miał po zakupie tego produktu. Zadbaj też o odpowiedni opis produktu, który pokaże jeszcze więcej korzyści jakie będzie mieć klient i przekaże też kwestie techniczne o produkcie, które pomogą klientowi kliknąć Kup Teraz.

Nie możesz również zapomnieć o opiniach, które są głosem Twoich zadowolonych klientów, którzy polecają Twój produkt. Kupiłeś kiedykolwiek coś z polecania? Opinie na listingu działają właśnie w ten sposób i dlatego są tak skuteczne w sprzedaży na Amazonie. Amazon bardzo pilnuje jakości i rzetelności opinii na swojej platformie, dlatego klienci tak im ufają.


2. Odpowiednio dobrane słowa kluczowe do reklam PPC

Jeśli kwestię jakości listingu mamy już omówioną, to teraz przejdźmy do słów kluczowych na które będziemy wyświetlać nasze reklamy PPC. Tutaj masz do wybory dwa rodzaje reklam, reklamy automatyczne i manuale. W reklamach auto Amazon sam dobiera słowa kluczowe na które wyświetla reklamy Twojego produktu, natomiast przy reklamach manualnych sam konfigurujesz słowa kluczowe na które Twoje reklamy są wyświetlane.

Zajmijmy się reklamami manualnymi. Powinieneś do nich wybrać słowa kluczowe, które przyciągną największy ruch i sprzedaż do Twojego listingu. Ważne jest, aby słowa kluczowe były powiązane z Twoim produktem. Jeśli w kampanii PPC używasz słów kluczowych, które nie mają związku z Twoim produktem, to trafność Twojej kampanii będzie bardzo niska i w konsekwencji Amazon przestanie ją wyświetlać. Kolejną sprawą jest to, że nie ma sensu wyświetlać reklamy butów komuś kto szuka smartfona na Amazonie.

Koleją sprawą związaną ze słowami kluczowymi jest to czy są one ogólne czy bardziej konkretne, pochodzące z długiego ogona. Słowami ogólnymi mogą być np. buty, sukienka, okulary, a bardziej konkretnymi buty męskie do biegania, sukienka wieczorowa, okulary przeciwsłoneczne polaryzacyjne. Jak widzisz słowa z tzw. długiego ogona są bardziej konkretne i klienci którzy wpisują takie frazy w wyszukiwarkę, przeważnie wiedzą konkretnie czego szukają. Warto więc, aby zadbał o to, aby w swoich kampaniach mieć słowa kluczowe ogólne, ja też słowa z długiego ogona.

Słowa kluczowe ogólne są z reguły bardzo konkurencyjne i co za tym idzie drogie. Słowa z długiego ogona natomiast są o wiele tańsze za klikniecie, dzięki czemu potrafią obniżyć koszty reklamy, a poprzez to, że są bardzo konkretne, zwiększają prawdopodobieństwo sprzedaży. Niestety ich minusem jest to, że posiadają niski search volume. Tak więc do reklam PPC musisz wybrać słowa z obu tych grup i odpowiednio je rozmieścić w kampaniach, które będziesz poźniej optymalizować.

Scroll to Top