Mam dla Ciebie wskazówki, które pozwolą Ci szybko i skutecznie wystartować z reklamami PPC na Amazonie, bez przepalania pieniędzy na rzeczy które nie działają.
Wskazówka #1: Wybór słów kluczowych. Zacznij od zbudowania solidnych fundamentów i pnij się wyżej.
Niezależnie od tego, czy wprowadzasz nowy produkt na Amazona, czy chcesz rozwinąć sprzedaż, reklamowanie PPC na Amazonie powinieneś rozpocząć od słów kluczowych z tzw. długiego ogona (długich słów kluczowych). Dopiero po osiągnięciu pewnego stopnia mistrzostwa i sukcesu ze słowami z długiego ogona, należy działać z bardziej ogólnymi słowami, które mają większą ilość wyszukań, ale też są bardziej konkurencyjne.
Wskazówka #2: Poprawa rankingu za pomocą reklam Amazon PPC.
Przeanalizuj swój listing pod względem pozycji na słowa kluczowe, a następnie zastosuj następujący plan: Jeśli listing znajduje się poza piątą lub szóstą stroną na Amazonie, skoncentruj się tylko na kilku słowach kluczowych, które zapewniają dobrą konwersję. Nie skupiaj się na wszystkich słowach kluczowych, na które rankuje listing.
Podobnie w przypadku słów kluczowych umieszczonych na trzeciej, czwartej i piątej stronie. W tym przypadku można zastosować bardziej umiarkowaną strategię, która koncentruje się na słowach kluczowych o najwyższej skuteczności.
Musisz konsekwentnie optymalizować stawki i sprawdzać, które słowa kluczowe uzyskują największą sprzedaż. W przypadku słów kluczowych, które znajdują się w rankingu na pierwszej i drugiej stronie, musisz przyjąć bardziej agresywną postawę.
Ponieważ brakuje Ci tylko kilku miejsc na najlepsze pozycje, powinieneś być jak najbardziej agresywny w licytacji, aby wygrać te pozycje i poprawić widoczność swojego produktu na Amazonie.
Zastosuj te wskazówki do swoich kampanii PPC, a na pewno zwiększą Ci sprzedaż na Amazonie. Pamiętaj jeszcze, aby dopracować listingi przed uruchomieniem kampanii PPC, jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś. Pozdrawiam Piotr