Kiedy rozpoczynasz kampanię reklamową, Amazon pyta Cię o decyzją o wyborze automatycznego lub ręcznego targetowania słów kluczowych.
Na Amazonie mamy 2 typy kampanii do wyboru:
- Amazon Kampania reklamowa automatyczna
- Amazon Kampania reklamowa ręczna
Kampania automatyczna
Strategia automatyczna polega na wyświetlaniu reklam na słowa kluczowe, które według algorytmu Amazona są powiązane z Twoją listą produktów.
Z biegiem czasu Amazon wykorzystuje dane zbierane z kliknięć i zakupów kupujących, a następnie dostosowuje reklamy, aby lepiej pasowały do Twojej oferty i zwiększały liczbę konwersji. Reklamy automatyczne dobrze sprawdzają się jeśli masz już jakąś sprzedaż i Amazon ma dane na temat Twoich listingów.
Kampania ręczna
Kampania manualna polega na ręcznym doborze słów kluczowych, dla których chcesz licytować wyświetlanie swoich reklam. Reklamy konfigurowane ręcznie będą wyświetlane tylko wtedy, gdy wyszukiwane hasła kupującego pasują do określonych słów kluczowych skonfigurowanych w kampanii manualnej. W kampanii manualnej możesz wybrać szczegółowość dopasowania słów kluczowych.
Kampania ustawiana manualnie jest całkowicie pod Twoją kontrolą, będziesz musiał monitorować zmiany cen i wprowadzać modyfikacje w razie potrzeby. Takie dostosowanie często prowadzi do skuteczniejszej reklamy i tańszych długoterminowych wydatków na reklamę. Dobrze skonfigurowana i optymalizowana kampania manualna daje spektakularne wyniki sprzedażowe.