Kody EAN, UPC, SKU, FNSKU, ASIN, poradnik dla sprzedawców FBA | Mechanizm Biznesu

Kody EAN, UPC, SKU, FNSKU, ASIN, poradnik dla sprzedawców FBA

Jeśli chcesz sprzedawać w modelu Amazon FBA to musisz zapoznać się z mechanizmem identyfikowania towarów przez Amazon. Przygotowując swój produkt do sprzedaży jako Private Lable będziesz musieć nadać mu jego indywidualny kod kreskowy. Poniżej wyjaśnię co poszczególne kody oznaczają i do czego są potrzebne.

GTIN (EAN, UPC, JAN): czyli Global Trade Item Number i jego regionalne odpowiedniki European Article NumberUniversal Product Code (USA) oraz Japanese Article Number. Jest to popularny kod kreskowy. Jest on przypisywany danemu produktowi, ale nie konkretnemu egzemplarzowi produktu. Kod kreskowy GTIN nadaje produktowi producent. Kod kreskowy umożliwia identyfikację producenta danego produktu, ale nie umożliwia identyfikacji sprzedawcy, jeśli sprzedawca nie jest jednocześnie producentem danego produktu.

Na zdjęciu kod kreskowy EAN European Article Number

ASINAmazon Standard Identification Number. Jest to wewnętrzny numer dla danego produktu nadawany przez Amazona podczas tworzenia listingu. Możemy go znaleźć w adresie URL prowadzącym do listingu produktu. Poniżej wytłuszczoną czcionką jest zaznaczony numer ASIN.

https://www.amazon.de/Abschminkt%C3%BCcher-Umweltfreundlich-wiederverwendbar-Gesichtsreinigung-Bambaw/dp/B07MSHTTXY/

Po numerze ASIN możemy wyszukiwać produkty w wyszukiwarce Amazona. Numer ASIN jednoznacznie identyfikuje dany produkt na Amazonie.

Numer ASIN oprócz adresu URL możemy znaleźć również w informacjach dodatkowych na listingu, jak widać to poniżej na zdjęciu:

SKUStock Keeping Unit to numer. Ten numer nadaje produktowi sprzedawca. Jest identyfikatorem służącym do zarządzania danym towarem. Każdy sprzedawca może we własnym zakresie nadać produktom swój numer SKU, ma również wolną rękę co do tego jak ten numer ma wyglądać. Używany jest on do uporządkowania, zlokalizowania i zarządzania produktem w baziach sprzedawcy.

FNSKUFulfillment Network Stock Keeping Unit. Jest to wewnętrzny numer nadawany przez Amazon produktowi konkretnego sprzedawcy. Składa się z 10 znaków, liter i cyfr. Po tym numerze na magazynach Amazona dany produkt może być zidentyfikowany jako przynależny do danego sprzedawcy. Sprzedając na Amazonie w modelu FBA to właśnie ten kod FNSKU umieszczasz na pudełku. Po tym kodzie Amazon zidentyfikuje Ciebie jak właściciela danego produktu.

Gdzie kupić kody kreskowe

Jeśli prowadzisz firmę w Polsce możesz kupić nowe kody kreskowe na stronie GS1 https://www.gs1pl.org/ jeśli masz firmę w innym kraju to możesz poszukać dedykowanej strony GS1 dla danego kraju.

Jeśli nie chcesz kupować nowego kodu kreskowego to możesz skorzystać z giełdy używanych kodów https://www.nationwidebarcode.com/

Pamiętaj jednak, że korzystając z używanego kodu możesz mieć problem jeśli produkt o takim samym numerze pojawił się na Amazonie. Mówi się ze kody dostępne na https://www.nationwidebarcode.com/ są już nieużywane, ale nigdy nic nie wiadomo, jak ze wszystkim z drugiej ręki. Jeśli masz produkt z którego chcesz tworzyć markę to skorzystaj z nowego kodu i miej pewność, że jest z nim wszystko w porządku i nie wynikną w przyszłości jakieś komplikacje z nim związane. Nie chciałbyś chyba, żeby Amazon zablokował Ci listing produktu, w który włożyłeś dużo pracy i który się świetnie sprzedaje, tylko dlatego, że kiedyś chciałeś oszczędzić na kodzie kresowy.

Bezpłatny Trening na żywo

Jak w Rok zbudować Solidny Biznes na Amazonie?

Leave a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

ZACZEKAJ!

Zapisz się na szkolenie online na którym Piotr pokaże Ci jak zbudować Biznes na Amazonie

Trening-Amazon.png

Zapisz się na szkolenie i nie przegap szansy na poznanie strategii na Stworzenie Międzynarodowego Biznesu Online.

Twoje dane są bezpieczne. Nigdy nie będziemy udostępniać, wypożyczać ani sprzedawać Twoich danych.