Marketing Internetowy – co to jest i jak stosować?

Pojęcie marketing internetowy już na dobre zagościło w naszej świadomości i większość firm i sklepów już z niego korzysta w mniejszej lub większej części.


W tym wpisie chciałbym trochę usystematyzować wiedzę na temat marketingu internetowego tym którzy już ten temat znają oraz przedstawić i wyjaśnić ten termin osobą które dopiero wchodzą w świat marketingu internetowego.

Marketing internatowy a w świecie realnym


Marketing internetowy różni się od marketingu w świecie realnym. Chcąc z powodzeniem wprowadzić marketing internetowy do swojej firmy, trzeba nauczyć się nowych narzędzi oraz sposobu efektywnego ich wykorzystania.
Marketing internetowy podobnie jak tradycyjny jest ukierunkowany na rozpoznanie i zaspokojenie potrzeb klienta.Rożnicę pojawiają się w metodzie rozpoznania działań klienta, określeniu strategii działania na rynku internetowym, doboru narzędzi oddziaływania na klienta czy metod pomiaru skuteczności i efektywności zastosowanych działań marketingowych.

Cele marketingu internetowego


Głównym celem marketingu w sieci jest rozpoznanie i zaspokojenie potrzeb internautów. Dodatkowymi celami w większości przypadków są:

  • Budowanie świadomości marki lub firmy
  • Budowanie lojalności klientów
  • Zaspokajanie potrzeb informacyjnych klientów
  • Zwiększanie zysków firmy poprzez zwiększenie zadowolenia klientów

Z tych 4 elementów funkcja informacyjna ma bardzo dużą wagę. Jeśli weźmiemy pod uwagę potrzebę dla której powstał internet, to widzimy, że powstał, aby łatwo i szybko wymieniać się wiedzą. I tak pozostało do dziś. Ludzie w internecie szukają darmowej treści oraz odpowiedzi na ich pytania czy rozwiązania problemów.

Funkcja edukacyjna marketingu internetowego


Funkcje informacyjną wspomagającą sprzedaż w internecie można realizować na kilka sposobów:

  • prowadzenie bloga firmowego lub poświęconego marce
  • publikacja filmików np. na YT o marce lub firmie
  • aktywność na Instagramie poprzez kreowanie wizerunku
  • publikacje na Facebooku i wchodzenie w dialog z konsumentami
  • publikacje treści na innych portalach internetowych

Funkcja informacyjna ma duży wpływ na efektywność sprzedaży w Internecie, a zwłaszcza jej forma edukacyjna.

Edukacja klienta jako wartość dodana


Edukacja klienta jest elementem rekomendacji i wartością dodaną do produktu w postaci wiedzy. Dzięki dostarczaniu klientowi wiedzy na temat produktu, będzie on mógł podjąć bardziej świadomą decyzję odnośnie zakupu. Podczas edukacji klienta wchodzi on już w lejek sprzedażowy i zapoznaje się oferowaną przez firmę rzeczą lub usługą.

Wiele osób w przypadku zakupu droższych rzeczy musi się upewnić czy to jest produkt dla nich i tutaj przychodzi z pomocą edukacja klienta, która rozwieje jego wątpliwości i obiekcje.

Scroll to Top