fbpx

Najlepsze umiejscowienie reklamy na Facebooku

Twoja reklama nie przynosi rezultatów takich jakbyś chciał? Może problem leży w umiejscowieniu reklamy. Poniżej opisuję jak najlepiej dobrać umiejscowienie reklamy do celów marketingowych na jakich się skupiasz.

Jaki jest cel reklamy

Od tego jaki jest cel Twojej reklamy na Facebooku będzie zależało gdzie chcesz tę reklamę umieszczać.

Jeśli celem reklamy jest widoczne zaangażowanie użytkowników, tzn. pozostawienie komentarza, reakcji lub udostępnienie promowanego posta, powinieneś wybierać umiejscowienie reklamy, które gwarantuje takie reakcje od użytkownika. Tutaj trzeba zaznaczyć , że podczas ustawiania reklamy nie mamy możliwości optymalizacji jej pod względem zaangażowania, tylko pod względem aktywności, co jest już o wiele szerszym pojęciem, o czym pisze niżej.

Jeśli Twoim celem reklamowym jest wykonanie określonego działania przez użytkownika, takiego jak klikniecie w link, polubienie strony, dołączenie do wydarzenia, Twoja reklama powinna być ukierunkowana na taką aktywność.

Te dwa cele reklamowe się od siebie różnią i każdy kto zabiera się za reklamę w social media powinien znać tę różnice, inaczej będzie przepalać budżet reklamowy nie uzyskując satysfakcjonujących rezultatów. Jeśli jeszcze nie wiesz czym te dwa cele się od siebie różnią zapoznaj się z moimi materiami.

Zależy nam na zaangażowaniu użytkownika

Wracając do tematu, jeśli zależy Ci na zaangażowaniu pod postem najlepszym wyborem będzie umiejscowienie reklamy na newsfeedzie.

Dlaczego nie polecam wybierać innych miejsc, chcąc zaangażować użytkownika?

Jak działa algorytm Facebooka

Jeśli w celach reklamy ustawimy aktywność, to algorytm będzie optymalizować umiejscowienie i tak dobierać osoby z grupy docelowej, aby ten cel osiągnąć jak najmniejszym kosztem, czyli żeby dotrzeć do jak największej liczby osób, które wykonają jakąś aktywność, przy zadanym budżecie reklamowym.

Jeśli więc nie zdefiniujemy, gdzie chcemy wyświetlać naszą reklamę, Facebook sam będzie szukał odpowiedniego miejsca, gdzie reklama działa najlepiej i skłania ludzi do aktywności. Taką aktywnością może być np. powiększenie zdjęcia, kliknięcie w post na prawej kolumnie itp.

Jeśli Facebook zobaczy, że wyświetlając nasza reklamę na prawej kolumnie ludzie chętnie w nią klikają, będzie coraz częściej wyświetlał ludziom naszą reklamę właśnie w tym umiejscowieniu. A nam przecież nie zależało na innym rodzaju aktywności. Nie zależało nam na kliknięciach w zdjęcie tylko na polubieniu posta, skomentowaniu go lub udostępnieniu.

Widzimy więc jak błędnie skonfigurowane umiejscowienie, może dobrze działać z punktu widzenia algorytmu Facebooka, ale niekoniecznie zgodnie z naszym celem marketingowym.

Promowanie Facebookowych postów na Instagramie

Jednym z błędów jakie zdarzają się osobą początkującym oraz średnio zaawansowanym w reklamie w social media, jest promowanie postów z Facebooka na Instagramie.

Po odpaleniu takiej reklamy, możemy nawet zaskoczyć się jej skutecznością, gdy zbierzemy wiele serduszek, jednak jest drugie dno.

Wpisy facebookowe udostępniane na Instagramie pojawiają się jako tzw. dark posty, oznacza to, że jeśli wyłączymy reklamę, taki wpis nigdzie nie będzie dostępny poza naszym menadżerem reklam. A więc nikt poza nami nie będzie miał dostępu do tego posta z polubieniami zebranymi na Instagramie. A nam przecież zależy na tym, aby inni widzieli polubienia pod naszym postami, bo to działa jako dowód społeczny, znany z psychologii sprzedaży.

Konfiguracja reklam z celem na zaangażowanie

Jeśli zależy Ci na zaangażowaniu użytkowników, polecam ręcznie ustawić umiejscowienie reklam. Wybierz takie miejsca w których ma się pokazywać reklama, które będą angażować Twoją audiencję, w sposób jaki Ty chcesz.

Jeśli chodzi o komentarze, udostępnienia posta i reakcje to jak wcześniej wspominałem polecam newsfeeda, jest to kolumna środkowa, tam gdzie wyświetlają Ci się aktualności jak przeglądasz Facebooka.

Jak skonfigurować reklamę, aby uzyskać niskie CPA

Jak wiemy, Facebook zbiera informacje o sowich użytkownikach cały czas i dokonuje tak zwanego profilowania. Wie również po naszych wcześniejszych zachowaniach na jakie posty reagujemy, w jakim umiejscowieniu klikamy w linki itp.

Jeśli zależy Ci na jak najlepszych efektach z reklamy ukierunkowanej na wykonanie określonej akcji przez użytkownika, powinieneś zostawić tutaj role decyzyjną dla algorytmu, gdzie powinien umieszczać reklamę. Facebook będzie szukać osób które chętnie wykonaj akcję którą zdefiniowałeś i umieści reklamę w miejscu w którym będzie największe prawdopodobieństwo, ze użytkownik tę akcję wykona.

Twoim zadaniem podczas ustawiania tego typu reklamy jest wybór celu reklamowego i metody optymalizacji. To gdzie reklamą ma się wyświetlać pozostaw w gestii algorytmu. Możesz odznaczyć te miejsca gdzie Twoja reklama będzie niekorzystnie wyglądała, gdyż różne umiejscawiania mają różne wymiary grafik, czy ilość prezentowanego tekstu.

Podsumowanie

Optymalizacja umiejscowienia przez algorytm Facebooka świetnie się sprawdza jeśli zależy nam na optymalizacji CPA (cost per action). Algorytm będzie pracował nad tym,a by dowieść nam jak najlepsze wyniki.

Aktywność przez Facebooka jest szerzej rozumiana niż zaangażowanie pod postem, w związku z tym automatyczna optymalizacja może nie być dla nas dobra z punktu widzenia celu reklamy. W tym przypadku warto samemu skonfigurować umiejscowienie reklamy.

Mam nadzieję, że przybliżyłem Ci temat umiejscawiania reklam na Facebooku i będziesz dzięki temu, bardziej świadomie konfigurować kolejne ustawienia w menadżerze reklam.

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

ZACZEKAJ!

Zapisz się na szkolenie online na którym Piotr pokaże Ci jak zbudować Biznes na Amazonie

Zapisz się na szkolenie i nie przegap szansy na poznanie strategii na Stworzenie Międzynarodowego Biznesu Online.

Twoje dane są bezpieczne. Nigdy nie będziemy udostępniać, wypożyczać ani sprzedawać Twoich danych.