Skuteczne szukanie produktu do sprzedaży na Amazon. | Mechanizm Biznesu

Skuteczne szukanie produktu do sprzedaży na Amazon.

Szukanie i zbadanie produktu który chcemy wprowadzić na Amazon FBA jest NAJWAŻNIEJSZYM. W późniejszym etapie dochodzi stworzenie dobrego listingu produktu, optymalizacja reklam, poprowadzenie kampanii marketingowej. Jednak jeśli wybierzmy zły produkt, to kolejne kroki będą drogą przez mękę i ciężko będzie na złym produkcie cokolwiek zarobić.

Pamiętaj, że tylko jeden produkt dzieli Cię od zmiany Twojego życia i czerpanie profitów ze sprzedaży na Amazonie. I należy ten produkt wybrać dobrze, aby cały proces szedł gładko i zarobił Ci pieniądze.

Czy szukanie produktu do sprzedaży na Amazon jest łatwe?

Na to pytanie nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Szukanie produktu do sprzedaży na Amazonie nie jest liniową podróżą, zdarzają się wzloty i upadki. Może pojawić się zniechęcenie i znużenie. Ważne jest żeby w gorszych chwilach dać sobie odpocząć, pozwolić nabrać innej perspektywy, gdyż szukając produktu kilka godzin pod rząd odczujemy zmęczenie. A gdy jesteśmy zmęczeni nasz mózg nie skupia się już tak na analizowaniu potencjalnych produktów, co może się przełożyć na to, że nasza perełką zostanie przez nas pominięta. A przecież tego byśmy nie chcieli.

Dobrze jest robić sobie sesje 2 razy po 50 minut z 10 minut przerwy pomiędzy i po tym czasie zaplanować dłuższy odpoczynek np. 30 minut, podczas którego pójdziemy się przewietrzyć czy porobić coś odprężającego.

Narzędzia które ułatwią szukanie produktu na Amazon

Narzędzia które pomogą ocenić Ci czy dany produkt jest dobry do sprzedaży prezentuję poniżej:

  • Helium 10
  • Jungle Scout
  • Viral Launch
  • Merchant Words

Więcej o tych narzędziach znajdziesz w tym artykule.

Wszystkie te narzędzia mają tzw. wtyczki do przeglądarki Chrome, które dają dostęp do statystyk sprzedażowych danego produktu lub danej niszy. Właśnie dzięki tym liczbom będziemy wiedzieć czy produkt dobrze się sprzedaje, czy jest duża konkurencja w danej niszy, jak kształtowała się cena na przez kilka ostatnich miesięcy i wiele innych informacji, z których jeśli wiemy w jaki sposób je czytać możemy wiele wywnioskować o danej niszy i produkcie.

W pierwszym etapie szukania produktu to właśnie te liczby mówią nam czy dany produkt odrzucić czy wziąć do dalszej analizy. W kolejnych etapach podejmowania decyzji czy w dany produkt wejść, będziemy musieli skupić się na jeszcze kilku aspektach, ale na samym początku to właśnie liczby są takim sitem z dużymi oczkami.

Więcej informacji na co zwrócić uwagę podczas szukania produktu do sprzedaży na Amazon

W kolejnych wpisach znajdziesz opis każdego wyżej wymienionego narzędzia. Dają one dość spore możliwości więc w jednym wpisie zajęło by to zbyt dużo miejsca, aby wszystko dobrze wyjaśnić.

W kolejnych wpisach znajdziesz również informacje na temat tego jakie są kolejne kroki podczas analizy produktu, podaje kryteria jakie musi spełniać potencjalny produkt, kryteria liczbowe oraz to jak odróżnić się od konkurencji.

Myśl kryteriami podczas szukania produktu, analizuj informacje na chłodno i podejmij decyzje na podstawie analizy zebranych informacji.

Emocjonalne podeście do produktu

Emocjonalne wchodzenie w produkt nie zawsze może być dobrą decyzją, a może w większości przypadków okazać się szybką drogą do wtopienia pieniędzy w produkt i czasu na wyprzedanie partii, aby chociaż wyjść na zero.

Grupa odbiorców

To, że Tobie produkt się podoba i nie możesz bez niego żyć, nie oznacza, że takie same zdanie będą mieli o nim inni ludzie. Każda firma przed wprowadzeniem produktu na rynek wykonuje badania konsumenckie, sprawdza czy dany produkt odpowiada potencjalnym klientom słuch ich opinii co należy poprawić.

Wprowadzając nowy produkt, którego jeszcze nie ma na Amazonie, takie badania powinieneś przeprowadzić, aby upewnić się czy jest grupa odbiorców na twój produkt oraz jak wygląda Twoja grupa odbiorców.

Zdefiniowanie grupy odbiorców jest również ważne ze względu na ustawienie reklam, musisz wiedzieć do kogo kierować reklamę, aby on dobrze konwertowała. Jeśli nie wiesz co to konwersja zapoznaj się o objaśnieniem tego pojęcia w moim innym wpisie.

Jak sprawdzić na Amazonie czy produkt dobrze się sprzedaje

Jeśli chcesz sprzedawać produkt który już w jakiejś formie jest na Amazonie możesz to zrobić za pomocą programów które podałem wyżej. Dzięki nim dowiesz się jaki miesięczny obrót generują oraz ile sztuk danego towaru sprzedaje się miesięcznie. Dzięki tym informacją określisz czy produkt ma potencjał.

Watro też zwracać uwagę na komentarze/opinie klientów które pojawiają się na listingu. Można się z nich dowiedzieć jakie odczucia mają klienci którzy kupili dany produkt, jak z niego korzystają, jakie ma wady. Dzięki tym informacją możemy produkt konkrecji ulepszyć, a tym samym zaoferować klientowi produkt z którego będzie w pełni zadowolony. A zadowolenie klienta na Amazonie jest najważniejsze.

Mam nadzieję, że informacje zawarte w tym wpisie były dla Ciebie pomoce. Jeśli masz pytania pisz w komentarzach, chętnie na nie odpowiem.

Zaprasza również do innych moich wpisów.

Bezpłatny Trening na żywo

Jak w Rok zbudować Solidny Biznes na Amazonie?

Leave a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

ZACZEKAJ!

Zapisz się na szkolenie online na którym Piotr pokaże Ci jak zbudować Biznes na Amazonie

Trening-Amazon.png

Zapisz się na szkolenie i nie przegap szansy na poznanie strategii na Stworzenie Międzynarodowego Biznesu Online.

Twoje dane są bezpieczne. Nigdy nie będziemy udostępniać, wypożyczać ani sprzedawać Twoich danych.